As soon as they met at the Paris Conservatory, Stéphanie-Marie Degand and Violaine Cochard developed a musical bond: the Six sonatas for obbligato harpsichord and violin by J.S. Bach quickly emerged as their preferred repertoire.
These works (with the exception of the sixth) are inspired by Corelli, on the model of the sonata da chiesa – alternating four slow-fast-slow-fast movements – but Bach mixes the rigours of Northern German counterpoint with Italian cantabile (which would inspire him his whole life to create a unique lyrical polyphony), alternating with fast movements, nearly all of them fugues.
This is a record thats celebrates thirty years of a marvellous friendship and a shared passion for music.
“Leurs palettes sonores, finement équilibrées par l’enregistrement, nous transportent dans un univers parfaitement baroque mais intemporel, où la noblesse des lignes s’adoucit d’intimité, et les dilatations harmoniques d’élans dansants, bouillonnants.”
Emmanuelle Giuliani, La Croix
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“Ce duo féminin réunit Stéphanie-Marie Degand au violon […] et Violaine Cochard au clavecin […]. Dans le sillage des tendances actuelles, leur travail privilégie la sonorité, la musicalité, la couleur et le timbre.”
Par Thomas Malarbet, BaroquiadeS
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